Arjantinli Horacio Pagani’nin 1992 yılında kurduğu egzotik süperspor markası Pagani, Adını antik rüzgar tanrısı Aymara Huayra Tata‘dan alan rüzgar adına, rüzgar aşkına tasarlanan İtalyan markası Pagani Huayra hız tutkusunun vücut bulmuş hali olarak adlandırılıyor. 730 beygir gücündeki Mercedes-Benz AMG menşeili V12 twin-turbo motoruyla saatte 370 kilometre hıza ulaşabilen Huayra, dünyanın -trafiğe çıkması yasal kabul edilmiş- en hızlı otomobili sayılıyor. Horacio Pagani tarafından tasarlanan Pagani arabalar yeni üretilen bir titanyum alaşımdan meydana geliyor. Bu anlamda hem performans hem de güzellik için yaratılan otomobil yine bakır ve titanyum alaşımından meydana gelen amortisörler de arabanın oldukça sağlam bir şekilde yol tutmasını sağlıyor ve istenmeyen engebeleri sürücüsüne hissetirmeden aşması kolaylaşıyor.
Pagani otomobillerinde en önemli nokta, yüksek güce sahip motorları değil. Bütün rakipleri onun gibi çok güçlü motora sahip. Fakat bu firma karbon fiber üretimini araçlarına başarılı şekilde uygulayarak güç/ağırlık oranını en iyi seviyede tutan firma olma özelliği kazanıyor. Buna üstün mühendislik detayları ve aerodinamik yapının mükemmel uyumu da eklenince ortaya bu harika spor otomobiller çıkıyor.
Fabrikadan çok bir sanatçının atölyesine benzeyen bir binanın içerisinde Leonardo da Vinci’den ilham alan, düşünebilmek için etrafının doğru kokularla çevrili olması gereken bir adam en büyük hayalinin peşinde. Hem mühendislik harikası hem de sanat eseri olan bir otomobil yaratmak. Bu şaheser otomobil o kadar acımasız bir mükemmeliyet arayışının ürünü ki üretime geçememe tehlikesiyle karşı karşıya.
Bir fabrika denilemeyecek kadar küçük bir atölyede yapılan bir araba. Dizayn stüdyosunun bu kadar büyük bir oran kapladığı tek araba fabrikası sanırım. Çünkü en büyük özelliği bir dizayn harikası olması. Zira materyallerinin % 95 i dışardan tedarik edilmekte. 6 Lt V12 AMG motor kullanılmış ve 730 hp güç elde edilmiş. Daha fazla ayrıntı vermek arabayı hayranı kaldığm üretim sürecinin önüne almak olur.
Zira bu araba tamamen el yapımı yanı 4700 komponentin tamamı el işi olarak monte edilliyor. Yüzlerce titanium cıvata ile biribirine bağlanıyor.
Düzinelerce sefer yeniden tasarlanmış her tasarımda bizzat Horacio Pagani’nin saatler arabayı inceleyip yeniden tasarlatmasına karar verdiği bir araç.
Araç 1.000.000 km test edilmiş ve her detay düşünülmüş. Adeta titiz bir kadın için tasarlanmış . Ne de olsa 1 milyon euro para veren müşteriye satılıyor.
Korbon fiber kompazit malzeme tamamen Pagani tarafından geliştirilmiş. Sadece bu araba için gelitirilen turbo Charge teknolojisi aracın motor sesini bir kediden bir aslan kükremesine dönüştürmüş.Araç tamamen kullanıcısnı koruyacak biçimde dizayn edilmiş gerekirse aracı ikiye bölmeyi bile göze almış firma.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder